Na meer dan een halve eeuw komt het NLR met een nieuw logodesign en een nieuwe huisstijl, waarbij het kenmerkende vliegtuig en de raket en de pay-off gehandhaafd blijven.
De restyling gaat gepaard met een merkpositionering, waarbij het NLR meer de nadruk zal leggen op zijn innovatieve karakter en zijn mondiale speelveld. Daarom wordt afscheid genomen van de termen ‘laboratorium’ en ‘nationaal’. Vanaf vandaag zal het NLR zich presenteren als het Nederlands Lucht- en Ruimtevaartcentrum.
Algemeen directeur van het NLR, Michel Peters: ‘Een grote naamsverandering is het niet, maar we gaan sterker inzetten op de afkorting NLR. De restyling en merkpositionering zijn nodig om onze rol te verduidelijken naar de overheid en industrie toe: Het NLR is een leverancier van innovatieve en vooral praktische oplossingen voor complexe uitdagingen in de lucht- en ruimtevaart.
Het NLR is met zijn multidisciplinaire expertise en ongeëvenaarde onderzoeksfaciliteiten een one stop shop voor de aerospace sector. Dit reflecteert volgens Peters terug op de merkidentiteit, die samen te vatten is in de merkwaarden: innovatief, betrokken en praktisch. De nieuwe merkpositionering past volgens hem in de ambitie van het NLR om een internationaal toonaangevende research en technologie organisatie te blijven. Peters: ‘We halen op dit moment al 75 procent van de omzet uit business-to-business activiteiten, de verwachting is dat dat percentage in de toekomst alleen maar zal groeien.’