Tijdens het CANSO World ATM Congres 2015 in Madrid van 10-12 maart, presenteren het Duitse DLR en het Nationaal Lucht- en Ruimtevaartlaboratorium-NLR zich samen als de AT-One ATM Research Alliance. De kernboodschap van AT-One in Madrid luidt: wij helpen u graag met de vertaalslag van onderzoek naar innovatie in Air Traffic Management .
AT-One kan concrete ondersteuning bieden wat betreft simulatie, verificatie en validatie van ATM-concepten. In Madrid presenteert AT-One de nieuwste ATM-onderzoekresultaten op het gebied van training, serious gaming, simulatie en ‘human factors’. Bijzondere aandacht is er voor de mogelijkheid het aantal meetvluchten voor de kalibratie van Instrument Landing Systems-ILS te verminderen en daarmee op beheerskosten van ILS te besparen. In een speciaal voor WATM 2015 samengestelde video wordt aan bovengenoemde onderzoeksterreinen op visueel aantrekkelijke wijze aandacht geschonken.
AT -One is de Europese ATM Research Alliance . Het combineert de kracht van DLR ’s Institute of Flight Guidance en de Air Transport Divisie van NLR . Beide instellingen verrichten onafhankelijk Air Traffic Management onderzoek en bieden ondersteuning bij de implementatie van innovatieve ATM-concepten. AT- One is een ‘Associate Partner van SESAR’ en kandidaat om deel te nemen aan het SESAR- 2020-programma.
Voor onze specifieke capabilities op het gebied van ATM verwijzen wij u graag naar de volgende pagina’s: